Видалення ліпоми у Львові

Ліпома - це дуже поширена доброякісна пухлина шкіри, яка відрізняється такими особливостями:

• складається виключно зі зрілих адипоцитів, тобто клітин підшкірної жирової клітковини;
  • має вигляд підшкірної кульки завбільшки 1,5-2 см, яка може досягати 5-10 см;
  • найчастіше виникає як одинична папула (95% випадків);
  • також може з'являтися системно у вигляді множинних жирових вузликів;
  • ліпоми виникають тільки у дорослих у віці 40-60 років (чоловіки і жінки хворіють з однаковою частотою);
  • вирішальну роль відіграє генетичний фактор (множинний ліпоматоз успадковується за аутосомно-домінантним типом, і якщо спостерігається в батьків і дідусів з бабусями, то ліпома в дітей та онуків виникає приблизно в половині випадків уже в молоді роки;
  • до рідкісних генетичних захворювань, що супроводжуються появою множинних жировиків, належать хвороба Маделунга, хвороба Деркума і синдром Коудена;
  • другою причиною появи ліпом є зміна ДНК у 12-ій хромосомі та порушення внутрішньоутробного розвитку плода на етапі закладання органів, коли жирові клітини проникають не в те місце, де мають перебувати;
  • до факторів ризику належить порушення обміну речовин (зокрема, обмін ліпідів або жирів), хвороби підшлункової та щитовидної залози, травми та хронічний алкоголізм;
  • незважаючи на поширений міф, надмірна вага і похибки в харчуванні (вживання жирної їжі) не мають жодного впливу на появу ліпом;
  • жировик здатний розвинутися на будь-якій поверхні тіла, крім долонь і стоп;
  • крім товщі шкіри, може також формуватися в більшості внутрішніх органів (печінці, нирках, головному мозку, підшлунковій залозі, кишечнику);
  • при розташуванні всередині органів може досягати значних розмірів і ваги (в окремих випадках 3-5 і навіть 30 кг);
  • ліпома безпечна для здоров'я, але в окремих випадках може бути симптомом загального захворювання, тому потребує точної діагностики та якісного лікування.

Видалення ліпоми

Озброївшись унікальним 20-річним досвідом і постійно вдосконалюючи свій професіоналізм, хірурги-дерматологи Bogomolets Clinic проводять ефективне видалення ліпоми. Ми допомагаємо жінкам і чоловікам з усієї України відроджувати індивідуальну привабливість, зберігати молодість шкіри та здоров'я всього організму.

Як зрозуміти, що це ліпома?

Запідозрити у себе жирову пухлину неважко. Для цього потрібно знати головні особливості цього новоутворення:

• при натисканні пальцями ліпома легко зміщується (злегка катається під шкірою);
  • типовою локалізацією є ті місця на тілі, які містять мало жирової тканини (шия, передпліччя, спина, внутрішня поверхня стегон);
  • повільно росте;
  • звичайний жировик із доброякісним перебігом не свербить, не болить, не змінює колір і нічим не турбує.

Чим небезпечна ліпома?

Багато людей вважають, що ліпома - це рак. Однак це судження справедливе лише частково. Ліпома - доброякісна пухлина, але в дуже рідкісних випадках здатна перероджуватися в злоякісну ліпосаркому.

Імітувати множинні ліпоми зовнішньою схожістю можуть метастази в шкіру, якими супроводжується зростання злоякісної пухлини. У разі такої підозри важливо звернути увагу на локалізацію жировиків. Найімовірніше, що пухлина розташована в близькорозташованому органі. Наприклад, жировики в ділянці живота або внутрішньої поверхні стегон можуть свідчити про наявність аденокарциноми передміхурової залози (раку простати).

Внутрішні ліпоми здатні здавлювати судини і нерви, ускладнюючи роботу органів і викликаючи відповідну симптоматику (головний біль, підвищення артеріального тиску, порушення моторики кишківника, обмеження рухливості суглобів).

Як ставлять діагноз ліпома?

Під час особистого прийому дерматолог обстежує шкіру пацієнта, використовуючи такі методи діагностики:

• клінічний огляд із дерматоскопією;
  • збір анамнезу та виявлення випадків сімейного множинного ліпоматозу;
  • ексцизійна біопсія з подальшим гістологічним дослідженням для диференціальної діагностики зі злоякісною ліпосаркомою (повне видалення, яке також може бути методом лікування);
  • диференціальна діагностика з доброякісними пухлинами - атеромою (кістою сальної залози), гігромою (кістою суглоба), сухожильним ганглієм (кістою сухожилля).

Чи потрібно видаляти ліпоми?

Щоб уникнути рецидивів і злоякісного переродження дерматологи нашої клініки рекомендують пацієнтам видалення ліпом на ранніх стадіях розвитку.

Як видалити ліпому в Bogomolets Clinic?

Дерматологи нашої клініки виконують лікування ліпоми, залежно від показань використовуючи такі методи видалення:

• Динамічне спостереження - рекомендується в тих випадках, коли маленька ліпома не збільшується, не болить, не спричиняє жодного дискомфорту і становить для людини суто естетичну проблему. Ми наполегливо просимо наших пацієнтів, яким призначаємо динаміку: не забувайте з'являтися в клініці для контрольного огляду кожні 6 місяців, це допоможе зберегти здоров'я.
  • Хірургічне видалення - традиційне висічення скальпелем, яке призначається за капсульної ліпоми на будь-якій стадії. Може проводитися як відкритим доступом, так і ендоскопічним методом. Передбачає не тільки видалення самої жирової пухлини, але також вилущування капсули. Наші хірурги-дерматологи ретельно видаляють ліпому, не залишаючи жодного фрагмента капсули. Це допомагає запобігти рецидиву пухлини.
  • Ліпосакція ліпоми - локальна аспірація (висмоктування) жирового вмісту аспіратором зі стерильною канюлею через мікропрокол у шкірі. Така малоінвазивна локальна ліпосакція ефективна в разі неінкапсульованої ліпоми на обличчі.
  • Апаратне видалення - виконується в тих випадках, якщо є жировик на обличчі або іншому видному місці. За індивідуальними показаннями використовується видалення ліпоми лазером, радіохвильова абляція і кріодеструкція рідким азотом.

Як запобігти появі ліпом?

Ми не можемо впливати на генетику і спадкову схильність. Однак грамотне поводження з жировиками доступне кожному і здатне захистити від ускладнень до того, як ви потрапите на прийом до кваліфікованого дерматолога:

1) Не можна видавлювати або проколювати ліпому. Таке самолікування лише сприяє збільшенню наявного новоутворення і розвитку запального процесу всередині шкіри.

2) Не можна масажувати ліпому. Це дуже поширений серед людей спосіб самолікування. Який, зокрема, застосовується за такого різновиду як ліпома на шиї у літніх жінок у період клімаксу: так званий вдовий горб або холка. Всупереч очікуванням, масаж не "розжене жир", а тільки ще більше збільшить пухлину.

Тож не витрачайте дорогоцінний час життя на сумнівне самолікування та марне очікування - записуйтеся на консультацію та приходьте на прийом до дерматологів Bogomolets Clinic.

Крім очного огляду, наші лікарі проводять телемедичні консультації в режимі реального часу. Пам'ятайте, що українські професіонали завжди готові прийти на допомогу, де б ви не знаходилися і які б перешкоди не заважали вам приїхати до нас просто зараз.

Видалення ліпоми

Лікарі, що надають цю послугу

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог