Лікування атопічного дерматиту у дітей у Львові

Існує шкірне захворювання, яке дошкуляє малечі ще з пелюшок і змушує шкіру буквально горіти. Його назва – атопічний дерматит: незаразний, проте дуже розповсюджений серед малюків.

Що таке атопічний дерматит?

Атопічний дерматит – це хронічне запалення шкіри, яке характеризується аномальною сухістю, свербежем та почервонінням і дуже поширене серед немовлят та дітей.

Атопічний дерматит – спадкове захворювання, обумовлене генетичною схильністю. Проте проявляється не в кожному поколінні. Тобто якщо в бабусі або дідуся був атопічний дерматит, а у мами чи тата не виникали прояви атопічної шкіри – вони цілком ймовірно можуть виникнути у дитини.

Ризик прояву атопії у дитини також підвищує наявність у одного з батьків алергії, бронхіальної астми або сінної лихоманки (полінозу).

Атопічний дерматит у дитини фото Bogomolets Clinic

Особливості атопічного дерматиту у дітей

Атопічний дерматит – один з різновидів екземи. Вперше генетична схильність до цього захворювання проявляється тоді, коли імунітет стає гіперчутливим під впливом тригерів (подразників) – так з’являються перші симптоми атопії. А це може статися в будь-якому віці.

Атопічний дерматит у немовлят проявляється в 2-6 місяців. Зазвичай уражаються обличчя (щоки, лоб, волосиста частина голови), лікті та коліна: малюки напружують і травмують шкіру на цих ділянках під час повзання по підлозі. Цікаво, що в зоні підгузка шкіра ніколи не страждає: адже там вона зволожується природним чином.

Буває і так, що перші в житті прояви припадають на 7-8 років. Тоді частіше уражаються шия, згини кистей, ліктів та колін.

Проте у багатьох дітей після 3-5 років рецидиви трапляються рідше і симптоми захворювання слабшають. А в інших, навпаки, це дитяче захворювання проявляється протягом дорослого життя.

Чи може їжа викликати загострення атопічного дерматиту у дітей?

Трапляється, що після споживання полуниці, червоної риби, меду, горіхів, яєць або молока у дитини спалахують прояви атопічної шкіри. Так і народився міф про те, що продукти-алергени провокують рецидиви атопічного дерматиту.

Проте продуктів харчування, які могли б посилити симптоми атопії, просто не існує в природі. Так само як і не існує спеціальної дієти, яка могла би вберегти дитину від загострення атопії.

А загострення шкірних симптомів після вживання тих чи інших продуктів обумовлене тим, що в 30% атопічний дерматит асоційований з алергією. Зокрема, не лише на їжу – а й на зовнішні фактори (тютюновий дим, домашній пил, шерсть тварин, пилок в повітрі під час сезонного цвітіння). Тоді до атопічних симптомів з боку шкіри додаються кропив’янка, риніт або ринокон’юнктивіт.

Тому спровокувати атопію не може жодна їжа – натомість спровокувати алергію можуть продукти-алергени.

Лікування атопічного дерматиту у дітей у Львові в Bogomolets Clinic

Універсальної схеми лікування атопічного дерматиту у дітей не існує. На ті препарати і процедури, які допомогли одній дитині, інший малюк може взагалі не відреагувати.

Тому кожному маленькому пацієнту нашої львівської дерматологічної клініки призначається індивідуальна терапія. Вона враховує вік першого прояву атопії, теперішній вік, локалізацію висипів, важкість симптомів та алергічний анамнез батьків:

• місцева терапія для усунення запального процесу шкіри (топічні креми та мазі з кортикостероїдами, інгібіторами кальциневрину);
  • системна терапія для внутрішнього прийому (антигістамінні препарати, кортикостероїди, цитостатики, антибіотики при інфекційних ускладненнях);
  • фототерапія УФ-випромінюванням (для дітей старше 6 років);
  • імуносупресивна терапія (застосовується для важких випадків).

На отримання першої позитивної реакції шкіри можуть знадобитися тижні і місяці. Проте наші дерматологи у Львові обов’язково допоможуть вам підібрати мазь або крем при атопічному дерматиті у дітей, яка неодмінно покращить стан шкіри і самопочуття малюка.

Чи можна вилікувати атопічний дерматит у дитини?

Атопічний дерматит не виліковується повністю, оскільки це хронічне захворювання з рецидивуючим перебігом. Проте цілком можливо комфортно з ним жити і досягати стадії стійкої ремісії. В цьому вам завжди допоможуть дитячі дерматологи BOGOMOLETS CLINIC, які підберуть ефективну схему терапії і навчать батьків правильній профілактиці.

Потужним тригером виникнення та загострення атопічного дерматиту є стрес. Тому психологічний комфорт в сім’ї та навчання дитини спокійно реагувати на стресові ситуації – дієва профілактика нових рецидивів захворювання.

Підтримувати стан ремісії та профілактувати рецидиви допоможе правильний догляд за атопічною шкірою:

• купання з використанням спеціальних аптечних засобів;
  • зволоження шкіри емолентами (зазвичай 2-3 рази на добу);
  • контроль алергії, якщо вона також є у дитини.

Не залишайтеся з атопічним дерматитом у дитини сам на сам: адже це щоденна, тривала і виснажлива боротьба. Звертайтеся до дитячих дерматологів BOGOMOLETS CLINIC у Львові і знаходьте ефективне рішення спільно з професіоналами.

Лікування атопічного дерматиту у дітей

Популярні питання про Лікування атопічного дерматиту у дітей

Що провокує атопічний дерматит у дітей?

Крім харчової, алергія може бути на шерсть тварин, пилових кліщів, пилок дерев. Крім того стрес може спричинити загострення атопічного дерматиту. Також часто вірусні та бактеріальні захворювання сприяють загостренню хвороби.

Лікарі, що надають цю послугу

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія