Лікування лишаю у дітей у Львові

Лишай або дерматомікоз – це ураження шкірного покриву у вигляді плям різного кольору, форми та розміру, яке трапляється серед 70% дітей різного віку.

Коли мова заходить про лишай у дітей – перше, що спадає на думку більшості батьків, це шкірні висипання після контакту з вуличними тваринками. Проте це упереджена думка, адже таке дерматологічне захворювання як лишай має дуже багато різновидів. Пригадаємо лише ті, які найчастіше зустрічаються серед дітей – та розповімо, як ми їх лікуємо.

Лишай на руці дитини фото Bogomolets Clinic

Звідки береться лишай у дитини?

Лишай у дітей виникає набагато частіше, аніж у дорослих, тому що вони порушують правила особистої гігієни і мають більш вразливий шкірний покрив. Пік захворюваності припадає на весну і літо. Висипання з’являються після наступних дій:

• контакт з хворою дитиною;
  • контакт з вуличними котами та собаками;
  • внаслідок внутрішніх та зовнішніх тригерів (знижений імунітет, порушення нормального мікробіому шкіри, перенесення респіраторних інфекцій).

Види лишаю у дітей які найчастіше зустрічаються

Серед дітей різного віку найбільш розповсюджені такі види лишаю:

1. Рожевий лишай Жибера – незаразний вид. Має вірусне походження, тому ним неможливо заразитися від тварини або іншої людини. Часто виникає як ускладнення після перенесеного грипу та ГРВІ.
  2. Висівкоподібний лишай – малозаразний вид. Найчастіше турбує в літній період, коли дитина довго перебуває на сонці, бігає і багато потіє. Це призводить до неконтрольованого розмноження дріжджеподібних грибків Malassezia folliculitis, які живуть у волосяних фолікулах і полюбляють шкірне сало. Локалізується на верхній частині тулуба (спині, плечах, грудях): адже саме в цих ділянках шкіра містить багато сальних залоз.
  3. Стригучий лишай (мікроспорія) – заразний вид. Може з’явитися на будь-якій частині обличчя, голови або тіла. Характеризується тим, що викликає обламування волосся при корені і формування залисин (стриже волосся – звідси його назва). Саме цей різновид є зоонозним і передається дитині від вуличних котів та собак.

Лікування лишаю у дитини у Львові в Bogomolets Clinic

Якщо ви не знаєте, чим лікувати лишай у дитини, але не ризикуєте перевіряти поради з Інтернету на здоров’ї власного малюка – сміливо звертайтеся до дитячих дерматологів BOGOMOLETS CLINIC у Львові. Наші лікарі призначають лікування з урахуванням всіх деталей:

• вік дитини;
  • особливості перебігу лишаю та індивідуальні скарги (чи є свербіж, печіння, виділення);
  • локалізація та кількість висипань.

При легких формах та на початкових стадіях призначається тільки зовнішнє лікування, у складних випадках з тривалим перебігом – комбіноване:

1. місцева терапія для усунення симптомів з боку шкіри (креми та мазі з антисептиками, кортикостероїдами, протигрибковими і противірусними засобами);
  2. комбінована терапія місцевими і системними препаратами (додатково включає системні протигрибкові і противірусні препарати, ентеросорбенти, вітамінні комплекси, імуностимулятори);
  3. PUVA-терапія (ультрафіолетове опромінення);
  4. лазерна терапія.

Скільки часу лікується лишай у дітей?

Будь-який вид лишаю у дитини на обличчі або тілі лікується досить тривалий час: від 1-2 тижнів до 1-3 місяців.

Зрозуміло, що весь цей період необхідно уважно спостерігати за станом шкіри і коригувати терапію – а це можливо тільки під контролем кваліфікованого дитячого дерматолога.

Профілактика лишаю у дитини

Вберегти дитячу шкіру від появи стригучого лишаю та інших видів допоможе проста, але дуже ефективна профілактика:

• зміцнювати імунітет з дитячого віку (бо жодна бактерія, вірус та грибок навіть при потраплянні в організм не викличе розвиток захворювання, якщо імунна система здатна його знешкодити);
  • дотримуватися правил гігієни (мити руки після контакту з хворими дітьми та тваринами, після вулиці та перед їжею, користуватися особистим посудом, регулярно приймати душ, носити чистий одяг);
  • замінити синтетичний дитячий одяг на натуральний (адже синтетика не поглинає вологу і створює між тканиною та тілом мікроклімат, сприятливий для розвитку інфекцій);
  • вчасно помічати та обробляти подряпини і ранки на руках (бо це вхідні ворота інфекції);
  • обмежити перебування дитини на сонці (по-перше, надлишкове тепло сприяє росту колоній грибка – а по-друге, надмірна інсоляція викликає сонячні опіки, які збільшують ризик розвитку меланоми в дорослому віці).

Дитячі дерматологи BOGOMOLETS CLINIC точно діагностують лишай у дитини по фото під час онлайн консультації або за допомогою дерматоскопа та лампи Вуда під час огляду в клініці у Львові. Зв’язуйтеся з лікарем будь-яким зручним для вас способом – та розпочинайте лікування якомога раніше.

Лікування лишаю у дітей найбільш ефективне на ранніх етапах. Тож не зволікайте та не займайтеся самолікуванням – довірте цю справу тим, хто вбереже дитячу шкіру від ускладнень та переходу захворювання в хронічну форму.

Лікування лишаю у дітей

Популярні питання про Лікування лишаю у дітей

Як зрозуміти лишай у дитини чи ні?

Характерна риса – різноманітні враження тіла і шкіри голови, включаючи волосисту область, а іноді нігтьові пластини і слизові оболонки. Лишай проявляється у вигляді невеликих папульозних висипань на шкірі, які супроводжуються свербінням та відлущуванням.

Лікарі, що надають цю послугу

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія